Powered By Blogger

torsdag 11 augusti 2016

Arbete

Idag så blev det så att jag fick lämna mitt skrivbordsjobb som driftchef på avfallsavdelningen i Alingsås och ge mig ut i "verkligheten" Semester och sjukdomar ställer till det ibland så jag fick köra en en så kallad glesbygdstur och då gäller det att hålla tungan rätt i munnen med en 26 ton´s sopbil.
                                          Det är trångt på gamla kungsvägar.

Jag satt en stund i bilen eftersom det haglade något så fruktansvärt man kan inte tro att det är den 11;e augusti men man blir inte förvånad när vi gick upp imorse och skulle till jobbet var det 4,6 grader ute "snart dubbdäck?"
Efter detta kommer nya utmaningar med stenmurar så man knappt kommer ur bilen.
Sedan lite längre fram på "turen" ringer jag en erfaren chaufför och undrar om jag ska köra denna väg eftersom sjön är så nära? Svar: Ja kör på och sedan vänder du längre upp i backen på en sten....
Ja så kan det gå till en vanlig dag 4 veckor innan man slutar jobba...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar